About Me

CAHAYACINTARABBI... tempat merepek... juga perkongsian harap yang bermanfaat tuh leh di sebar2kan ye:)

Followers

Tuesday, December 28, 2010

Mari pakat ramai2 beli!^_^

Assalamualaikum...promosi hebat!!!

pelbagai jenis telekung dijual

harga yang berpatutan..pasti anda tertawan!!!

lihat koleksi di bawah:






JENIS:COTTON SULAM WARNA
HARGA:RM 65+++
STOK:HIJAU DAN COKLAT
(ANDA BOLEH REQUEST WARNA YANG BERKENAN DI HATI:)



JENIS:SUTERA WARNA
HARGA:RM 95
STOK:KUNING
(ANDA BOLEH REQUEST WARNA YANG BERKENAN DI HATI:)


JENIS:SUTERA PUTIH
HARGA:RM 70+++

status:1 sold to kak dhiya

JENIS:COTTON PUTIH
HARGA:RM 50 +++
TERDAPAT DALAM PUTIH DAN KRIM


dari segi SIZE..kami menyediakan:

*size kanak2
* free size bagi dewase


jika berminat boleh membuat tempahan melalui

FACEBOOK:(aten natra)


Atau

tinggalkan jejak anda di bahagian comment entry ini

*tinggalkan mklumat diri anda atau Fb anda
supaye senang di hubungi

*kos penghantaran akan dicharge

cepat selagi stok masih ada!
harga boleh dirunding^_^

Monday, December 27, 2010

pilihan pertama x semestinye bawa bahagie~huh


today is monday
tomorrow is tuesday teacher


huahua..teringt plak zaman sekolah dulu-dulu kala..ceh cam da tue plak ghasenye..
cukup melalut untuk saat ini...

berbalik kpd topik.....

pilihan pertama yang cik aten maksudkan bukanlah berkenaan ngan CINTA...
coz cik aten x pakar bab cintan cintun ni..heeee

saje nk cite sket....kadang2 bile silap pilih kite akan menyesal...
asyik dok teringt2 ja...
(aish nape la aku pilih tu,,,nape la aku x pilih yg len)
boleh x tido mlm jadinye,,,terutama cik aten...hhuhu

cerita bermule:

sepetang bersama famili...cik A ni g lah membeli belah kat J.J a.k.a jusco...hajat dihati nak beli barang sekt coz x lame lagi nk blik hosten da,,,sob..sob..sob (sedey plak..x puas g cuty eh)

hajat kedue plak cik A nk beli SANDLE pmpuan bukan lelaki....pusing la satu J.J tu g survey...Cik A ni memg da lame berhajat nk pkai WEDGES..konon2 biaq la nmpk tinggi sket..walaupun da taw KASUT TINGGI ITU TIDAK ELOK UNTUK TUBUH BADAN KITE!...rujuk fakta dilaman web berkenaan:






HAH..akhirnye panahan pandangan pertama..Cik A jumpe jugak kasut idaman...nagh sale plak tu..harga dalam RM ** G2...murah la gak bwh RM5O
NK TNY PENDAPAT..x da plak owg (nk tny suami..x kawen agy...gatai na,,huhu)....tnpa fikir pnjg..teros bayor...
Muke hepy gle...tp entah nape...tepikir blik...aq ni nk pakai kasut tinggi2 ...tahan ke t?t x pakai da untuk kali kedue..memg CiK A bingung...huhu....menyesal pun ade.....ilang segale mood..(pasal kasut je pun),,huhu..tp 2 lah lumrah kan sebagai PEMPUAN bnd2 kecik g2 kite akak pk...DAN JADI BESO...huhu








Cik A sempat lgi trykasut tu wat jln (dlm shopping tu je jap)..hah sakit belakang wo..padan muke...(maaf ye tuan kedai)baru kejap tu pakai......
AKHIRNYE...Cik A bertekad....tebalkan muke...g blik kedai tu dan tukar kasut len yang lebih comfortable....huh..
selepas itu...SEGALA KEBINGUNGAN TELERAI SUDAH...mcm tenang blik...ish2x

Kesimpulan cite ni:(sila vote..)
a)CIk A x pandai pilih kasut?
b)CiK A x da pendirian tetap?
c)Jgn Cepat sgt buat keputusan?
D)Buat kesimpulan sendiri di tempat kosong dibawah
............................................................................................


p/s...:cik A tu..Cik aten la.huhu....kamu2 ade tips x cne nk pilih kasut..help me:(

bukan pe..benda ni slalu jd dalam idup cik aten..huhuh...kowng penah x?
meh ar kongsi..jgn kedekut^_^



Saturday, December 25, 2010

going to pantai puteri~


assalamualaikum wbt:)

sj nk berkongsi gembire dihati ini
semalam kami sefamili p ke pantai puteri...kowang taw kat ne??absolutely kat melake..negeri yang CIK ATEN cintai..huhuh...~





ni la pantainye...yang masih lagi belum ditambak...harap2 jgnlah..habesla pantai kat melake ni..huh~
act kami p sje jlan n nk bawah si comey RAYYAN jalan2...cian die asyik teperap kat umah(alasan..huhu..padahal mak cik die yang beriya2 nk p...hohoh)

ni la die..jeng2x..RAYYAN a.k.a ILHAN...chenta hati cik ATEN>..^_^

time kaseh buat abah cik aten...En Mohd Salleh kerna sudi bawak kami ke sini....best2..nk g agy!!!


POST ISTIMEWA KAMI..egee:)








dan lagi.......





cik ATEN pun nk gak interprem...leh kan?hoho
pandai budak cik ni begambo...kalah cik ATEN..acik sayang ar ILHAN!!!:)

dengan harapan dapat p lagi...~_~(muke megharap)
b4 blik sempat pekena roti canai n satay kat c2...first tym mkn...memg menjilat jari...THUMBS UP!t sape2 berminat leh la p ke PANTAI PUTERI...MELAKE ye:)daaaaaaaaaa..........^__^











Friday, December 24, 2010

time kaseh cik Farhah:)






arini cik aten dak berjaye menghasilkan kartun

even x brp cntik...tp blehla...adela rupe..huuuhu

pape2 pun nk say thankx to MS FARHAH ZAIDAH

hasil tunjuk ajar beliau terhasillah karya dibawah ini^_^









cik farhah ni hadiah buat kamu^_^

sgt gembira^_^

Short entry untuk arini...kredit untuk cik Farhah^_^


salam aten...saya dah buat tutorial untuk lukis kartun macam tuh...hope membantu.. =)
(my new fwenz...blogger):)


tq byk2 FARHAH...arini cik aten da belajar cne nk wat katun...

sememngnye cik aten ANTU edit mengeditnye

da siap t cik aten tunjuk kat kamu ye FARHAH..lub u lar...muah:)


lawatila blog beliau di http://shafaaliaa.blogspot.com/


Monday, December 20, 2010

new LOOK...^_^

asyik dok tukar2 header....layout..burink...huuhu

akhirnye ini yang berjaye dihasilkan...alhamdulillah

LUV IT^_^ berpuas hati

tiada post terbaru untuk hari ni...sekian...

assalamualaikum wbt^________^

peace no war!!!:)

Saturday, December 18, 2010

turun ke dapuq....


as'salam semue^_^ ..salam ahad..kikiki

erm...entry untuk arini..myb ade yang da taw...bagy yang x taw..meh cni nk cite sket..

DAUN SUP VS DAUN KETUMBAR

bukan ape...baru skang sye taw..rupe2nye ade daun yang seakan2 daun sup iaitu en.daun ketumbar...cite bermula pabila kami dok dapur nak memasak
menu aritu mee sup..nyum2..
cam bese daun sup masuk bile kuah hampir2 nk masak
ngah dok bsuh2 daun yg diingatkan "daun sup" tibe2 da bau cam kumbang bsuk tue..huhu
mak pun katela..ni daun sup ke??cam daun ketumbar
sye pun puas r dok belek2 daun tu..memg busuk baunye,,,huhu.
tp memg rupe sakan-akan daun sup

selepas lame dok perhati..barulah pasan cne nk bezakan daun sup dan daun ketumbar...jum same2 tgk pic dibawah^_^



ini daun ketumbar

dan ini daun sup

rupe memg seakan2 serupe..tp kalu diperhatikan batang daun sup ade sedikit BESAR DAN BERSEGI2...manakala bagi daun ketumbar..btangnye NIPIS SEDIKIT DAN DAPAT dilihat LICIN DAN TIDAK BERSEGI.. kalu kowg patahkan sket then bau..ade perbezaan bau...DAUN SUP BAU... DAUN SUP la kan:) kalu DAUN KETUMBAR BAU NYE SEAKAN KUMBG BUSUK..HUHUH

jaDi lepas ni kalu g pasar...hati2 jgn tersilap pilih ye..kiki...perkongsian bersama~

Thursday, December 16, 2010

As'salam..ehem....PROMOSI HEBAT!!! harge yang berpatutan!pic2 di bawah adalah antara beg2 yang dijual:



JIKA BERMINAT HUBUNGI 019-4567842 (Wan Hani)
atau di fb beliau


*bagi student IPG Kampus Perempuan Melayu atau mereka yang kenali saye...leh btw saye ye...(Fatin Natrah)
Fb: Aten Natra


BUKAN INI SAJE...ADE BERMACAM2 LAGI JENIS BEG YANG DIJUAL...BOLEH DILIHAT DI FB CIK HUNNY^_^

Wednesday, December 15, 2010

Jum solat DHUHA^_^





LAPANGKAN HARI2 ANDA....

MARI SAMA2 TUNAIKAN SOLAT SUNAT DHUHA.....^^_


x susah...mudah je....2 RAKAAT JE?

berat ker??? x kan:)?


jum lihat cara2nye:


1) Bilangan rakaat : 2 hingga 12 rakaat (2 rakaat 1 salam)

2) Waktu : 20 minit slps WAKTU SYURUK -matahari berada tepat ditengah-tengah langit

Niatnya:

*kalu ayat di atas tidak kelihatan sila rujuk

http://www.mymasjid.net.my/koleksi-artikel/display/1231


"Sahaja aku sembahyang sunat Dhuha 2 rakaat kerana Allah Ta'ala"

Baca ketika sujud yang terakhir - 3 kali

*kalu ayat di atas tidak kelihatan sila rujuk

http://www.mymasjid.net.my/koleksi-artikel/display/1231



Baca doa ini selesai solat

*kalu ayat di atas tidak kelihatan sila rujuk

http://www.mymasjid.net.my/koleksi-artikel/display/1231

Maksudnya:

Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu,
keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu,
kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah,
jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu,
limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh



BACAANYE?

Seelok-elok surah yang elok dibaca ialah

Rakaat pertama:

'WA AL-SYAMSI

Rakaat kedue:

'WA AL-DHUHA


*kalau x hafal....jgn risau boleh dibace ayat kursi pada rakaat pertama dan al-ikhlas pada rakaat kedua


ISLAM ITU MUDAH...TP JGN DIPERMUDAHKAN!:)

SELAMAT BERIBADAT!!!^_^



sumber:

http://www.mymasjid.net.my/koleksi-artikel/display/1231


http://nursyirah.wordpress.com/2008/04/17/solat-dhuha-doa-dan-cara-melaksanakan



Monday, December 13, 2010

TUDUNG OH…..tudung




Ketahuilah wahai muslimah :

*Tudung yahudi:

tudung lebihan DILEPASKAN KEBELAKANG

*Tudung nasrani

tudung dilepaskan ke hadapan tetapi ATAS PARAS DADA

*Tudung ISLAM

labuh dan melepasi paras dada


p/s: Islam tidak melarang umatnya untuk berfesyen..akn tetapi…ADA GARIS PANDUANNYA.

Asalkan tidak keterlaluan,terlalu menonjol hingga timbul perasaan riak dalam hati serta

yang paling penting melindungi diri kita dari ZINA. Ingat tu:) pakaian juga boleh membawa

kita ke NERAKA!!!NAUZUBILLAH


sumber: SOAL ASYRAF



Friday, December 10, 2010

Resepi IBUNDAKU^_______^



KARIPAP SPESEL DARI IBUNDA SYE..sedap hingga menjilay jari!nyummy~


Bahan-bahan kulit:

*1/2 g tepung gandum

*1/2 senduk mentega dipanaskan+campur sedikit mimyak masak

*garam ikut citarasa yang dicampur dalam air suam



Bahan-Bahan inti:

*2 biji kentang (kalu besar)DIPOTONG DADU

3 biji (kalu saiz kecil)

*2 sudu serbuk serbuk kari

*sepotong ayam dipotong dadu(leh ganti ngan dagin/,udang/udang kering)

*2 biji bawang putih(dipotong dadu)

*1/2 bawang besar(dipotong dadu)

*garam secukup rasa

*air


Cara-cara membuat:

Bagi kulit tadi:

masukkan tepung dan mentega gaul hingga rata. Kemudian masukkan air garam sdikit demi sedikit. Uli tepung tadi.pastikan adunan tidak terlalu keras atau lembut....senang citer leh diuli n digelek

Bagi inti:

masukkan bawang2 dan tumiskan hingga naik bau..then masukkan ayam tadi...kacau2...masukkan rempah agak2 da garing masukkan air dan kentang td.pastikan kuantiti air meneggelamkan kentang kite. masukkan sikit garam.masak sehingga empuk.kalu x nmpk empuk tmbah air agy.pastikan air da kering baru angkat inti tadi

p/s (inti td pastikan x terlalu kering n x terlalu lembab(betol ka?hah lebih kurglah

istilahnye..hehe)aga2 leh isi dalam tepung tadi


sejukkan inti tadi dan boleh disikan dalam kulit karipap t:)
buat la bentuk pape yang korang sukie..huhu

SELAMAT MENCUBA!!!!^______^





MERTUE VS menantu?


NK PIKAT HATI MAK MERTUE ???ilang arah?buntu?hah mungkin ini dapat membantu^__^.egeee~

sye dapat dari ceramah DR FADZILAH KAMSAH...menarik kot ceramahnyer
Input2 yg sempat sye catat seperti dibawah:-

Tips menambat hati mentua:


#jadilah menantu solehah

#doakan mentua

#beri khidmat dgn ikhlas

#sentiasa fhm karenah mentua

#anggap mentua cm mak

#peluk n cium

#sering beri hadiah

#hantar gelombang positif

#berbaik ngn ipar duai

#ckp benda baik belakang mentua


*p/s:harapkan ini dapat membantu anda yek:)SLAMAT MENCUBE!^_^







Tuesday, December 7, 2010

Semoge Allah Berkati kamu semua^_^





Kesempatan ini ana nak ucapkan selamat ulang tahun kelahiran buat individu yang ana kenali iaitu ayu hidayah , kakak ipar ana kak kamsiah atau lebih mesra ana panggil kak kam dan kak dil:).X DILUPEKAN sahabat ana Siti Umairah yang bakal menyambut hari jadinya ujung bulan ini. pesanan dari ana:

  • pertambahan umur ini diiringi dgn pertambahan amalan diri
  • lebih tabah hadapi cabaran dan dugaan
  • matang dalam segala hal
  • BERJAYA DUNIA AKHIRAT
  • sayang kamu semua^_^













Thursday, December 2, 2010

aPA ITu BerTAbarruJ?




























ALLAH BERFIRMAN:

".....dan jgnlah kamu bertabarruj(berhias) seperti tabarujjnya orang jahiliyah terdahulu".


Jom lihat ape itu tabarruj?


Mujahid dan Qatadah:

berjalan dalam keadaan yang tidak terhormat


Muqatil:

keadaan dimana seorang wanita itu hanya menutup kepalanya dengan kerudung tanpa menutup leher dan dadanya


Mubarrad:

memperlihatkan bentuk tubuh badan yang menarik yang seharusnya disembunyikan


Abu Ubaidah r. a:

apabila seorang wanita itu mempamerkan kecantikkannya dan bentuk tubuh badan dengan bermaksud untuk menimbulkan ghairah seksual kaum lelaki






Nabi s.a.w bersabda:


"Wanita yang paling buruk ialah wanita yang meninggalkan rumahnya dengan bertabarruj bebas tanpa hijab. Mereka adalah kaum munafik dan mereka tidak akan masuk syurga, kecuali sejumlah burung gagak yang berbulu putih(sgt sedikit)" (Sunnan Baihaqi)



Sumber: Hijab memelihara KESUCIAN WANITA MUSLIMAH(DR Muhammad ISMAIL)












as'salam!!:)

KHAMIS... 2 DEC 2100:

tertarik sungguh bila bce belog kwn ku sowang ni ... petik sket kate2 beliau:


Kata si gadis single..
Bukan tidak mahu berkapel-kapelan..
Tapi biarlah berbaloi, hantaran kawen berdulang-dulang
Yang pegang, peluk, cium aku..
Suami aku no. 1

Kata si jejaka single
Bukan tidak mahu berkapel-kapelan
Tapi biarlah dia yang halal untukku..



mendalam sungguh kate2 beliau..tabik Dr zaza...kalu berminat lawatoi BELOG BELIAU DI